اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیگیری سوژه مردم: برنج چرا گران شده؟ برنج خارجی واردکنید!

فارس من| علیزاده‌شایق: نیاز به واردات برنج نداریم

دبیر انجمن برنج ایران گفت: زمزمه‌های واردات برنج بهانه‌ای بیش نیست و مطلقاً نیاز به واردات برنج در این برهه از زمان نداریم.

فارس من| علیزاده‌شایق: نیاز به واردات برنج نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با توجه به افزایش قیمت‌های برنج‌ داخلی در بازار و همچنین با توجه به دندان‌گردی و طمع تعدادی افراد سودجو با افزایش روز به روز قیمت برنج که خوراک اولیه و مهم مردم است، از سوی مخاطبان فارس تقاضا بر این بوده مسؤولان اجازه دهند برنج‌های هندی و پاکستانی وارد بازار و کشور شود و قیمت حبابی برنج‌های داخلی را بشکند.

دبیر انجمن برنج ایران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از گذشته‌های دور همواره برنج در مرداد ماه یعنی زمان برداشت از قیمت پایینی برخوردار بوده که تا مرداد سال آینده و یعنی زمان برداشت بالاترین قیمت را تجربه کرده است.

جمیل علیزاده‌شایق افزود: اینکه به‌دلیل قیمت بالای برنج محلی بخواهیم برنج خارجی وارد کنیم بهانه است.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی تولید داخلی برنج در کشور امسال دو میلیون و 300 هزار تن بوده است، تصریح کرد: همچنین با توجه به آمارهای رسمی تا پایان شهریور ماه امسال یک میلیون و 100هزار تن برنج خارجی وارد کشور شد که با احتساب تولید مجموع برنج 3میلیون و 300هزار تن می‌شود درحالی‌ که بر اساس آمار وزارت‌خانه نیاز کشور به برنج نیز 2میلیون و 800 هزار تا 3 میلیون تن است یعنی 300هزار تن بیشتر از نیاز برنج در کشور داریم.

دبیر انجمن برنج ایران اضافه کرد: مطلقاً نیاز به واردات برنج  در این برهه از زمان نداریم مگر اینکه برای سال آینده مشکلی در تولید داشته باشیم که در آن زمان از سال در این زمینه چاره‌اندیشی می‌شود.

علیزاده شایق با اعلام اینکه زمزمه‌های واردات برنج بهانه‌ای بیش نیست، خاطرنشان کرد: اما اتفاق خوبی که امسال شاهد آن بودیم این است که واردکنندگان برنج برای واردات ارز 4هزار و 200 تومانی دریافت نکردند که این موضوع موجب شده سود سوداگران کاهش یابد.

به گزارش فارس، این سوژه با عنوان « برنج چرا گران شده؟ برنج خارجی وارد کنید!» در سامانه فارس من به ثبت رسیده و خبرگزاری فارس مازندران این مساله را پیگیری کرده است.

انتهای پیام/86034/غ/ر/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول